C7 Ausstattung und Technik
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Underside of C7
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
TR6070 Transmission
Das neue 7 Gang Schaltgetriebe der C7
http://www.gmhightechperformance.com/te ... z2ak1g0WNK
Das neue 7 Gang Schaltgetriebe der C7
http://www.gmhightechperformance.com/te ... z2ak1g0WNK
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Moin,
ich habe das neueste deutsche Prospekt für die C7 Stingray als pdf Format. Wie kann ich es hier einstellen?
ich habe das neueste deutsche Prospekt für die C7 Stingray als pdf Format. Wie kann ich es hier einstellen?
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Peter/Hamburg - Beiträge: 607
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Re: C7 Ausstattung und Technik
2014 Chevrolet Corvette Stingray Build Animation
http://www.youtube.com/watch?v=jspq-AYRlW0
SG
Tom
@ Peter, PDF geht leider nicht. Blizzii?
http://www.youtube.com/watch?v=jspq-AYRlW0
SG
Tom
@ Peter, PDF geht leider nicht. Blizzii?
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Mögliche optionale Ausstattung der C7 , mit Streifen ab Werk.
The Full Length racing stripes will be available in five different colors:
(DTP) Blade Silver
(DTH) Carbon Flash (Metallic Black)
(DTR) Crystal Red
(DTN) Cyber Gray
(DTQ) Inferno Orange
The Full Length racing stripes will be available in five different colors:
(DTP) Blade Silver
(DTH) Carbon Flash (Metallic Black)
(DTR) Crystal Red
(DTN) Cyber Gray
(DTQ) Inferno Orange
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Also das Cabrio finde ich schon geil, das Coupe weniger. Und vor allem der Motor mit seiner Zylinderabschaltung will mir
gar nicht gefallen. Ich will V8, in allen Lebenslagen, sonst nichts. Aber für mich wirds nichts werden mit der C7, da fehlt mir
einfach die Kohle.
Gruss RainerR
gar nicht gefallen. Ich will V8, in allen Lebenslagen, sonst nichts. Aber für mich wirds nichts werden mit der C7, da fehlt mir
einfach die Kohle.
Gruss RainerR
- RainerR
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Moin,
meine Frage scheint irgendwie untergegangen zu sein.
ich habe das neueste deutsche Prospekt für die C7 Stingray als pdf Format. Wie kann ich es hier einstellen?
meine Frage scheint irgendwie untergegangen zu sein.
ich habe das neueste deutsche Prospekt für die C7 Stingray als pdf Format. Wie kann ich es hier einstellen?
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Peter/Hamburg - Beiträge: 607
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Hi Peter, hatte ich dir doch geschrieben, PDF-Dateien gehen zur Zeit noch nicht ein zu stellen.
SG
Tom
SG
Tom
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Moin Tom,
sorry.... hab ich überlesen. Ok, weiß ich Bescheid. Danke
sorry.... hab ich überlesen. Ok, weiß ich Bescheid. Danke
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Peter/Hamburg - Beiträge: 607
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Silver mit sw. Streifen. Ist zwar nicht neu sieht aber für mein n.m.D klasse aus.
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Endlich mal was Frabloses! Sieht geil aus!
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Re: C7 Ausstattung und Technik
https://dl.dropboxusercontent.com/u/265 ... Kunden.pdf
Moin,
hier könnt ihr mal stöbern, was das offizielle deutsche Prospekt so hergibt
Moin,
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Peter/Hamburg - Beiträge: 607
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Wieso haben eigentlich fast alle Händler in Deutschland die Preise plötzlich auf 74.900 EUR angehoben? Weiß jemand etwas genaueres?
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blitziii - Administrator
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Chevrolet Corvette C7 Hybrid? Don’t Laugh, Reuss Says
Read more: http://wot.motortrend.com/chevrolet-cor ... z2dvH8GFRz
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
TurboRoger hat geschrieben:Laut Informationen der Autozeitung vom Mittwoch soll die C7 angeblich
nur 300 km/h laut Werksangabe schnell sein .
Zu wenig fűr ein 460 PS starkes Auto :(
Gruß Roger
wahrscheinlich nur echte 397PS
mit wild wichsendem Gruss
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KnightRainer - Beiträge: 1099
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Re: C7 Ausstattung und Technik
blitziii hat geschrieben:Wieso haben eigentlich fast alle Händler in Deutschland die Preise plötzlich auf 74.900 EUR angehoben? Weiß jemand etwas genaueres?
wegen der Inflation schätze ich.
Der Preisanstieg ist mir aber auch aufgefallen.
mit wild wichsendem Gruss
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KnightRainer - Beiträge: 1099
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Peter/Hamburg hat geschrieben:https://dl.dropboxusercontent.com/u/26580955/Corvette%20Stingray%20MY14%20%20Produktleitfaden_Kunden.pdf
Moin,
hier könnt ihr mal stöbern, was das offizielle deutsche Prospekt so hergibt
Danke dafür!
Aber ich werd und werd nicht warm mit dem Ding...
mit wild wichsendem Gruss
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KnightRainer - Beiträge: 1099
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Das ist schon mal der 8 Gang Automat der in die Cadillac CTS verbaut wird. Ob er dann auch in die Corvette C7 verbaut wird ist nicht sicher, da GM und Ford in einer Gemeinschaftproduktion auch ein 8Gang Automaten und später sogar 9 und 10Gang Automaten aufgelegt haben.
Einen entsprechenden Artikel dazu hab ich angefügt.
Aisin engineers upgraded various internal components, and added clutch plates, to the 8-speed in order to cope with the stout torque output of GM's new 3.6-L twin-turbo V6.
In the race to adopt automatic transmissions with more than six forward ratios, for improved vehicle fuel economy, GM is tapping a proven source to get it in the game with its first production 8-speed.
Aisin AW will supply its TL-80SN planetary automatic for the 2014 Cadillac CTS, to be mated with the new LF3 twin-turbocharged 3.6L V6 and its naturally aspirated cousin. The Aisin unit, equipped with torque converter and paddle-shift levers for greater driver engagement, is also expected to go into other GM vehicles, according to GM and supplier sources.
In the twin-turbo CTS application, the 8-speed is expected to deliver a 1.5% fuel economy improvement vs. the GM 6L50 6-speed automatic in the outgoing 2013 CTS V6 model, according to Rich Bartlett, Assistant Chief Engineer on the LF3 engine program. (See V6 article: http://www.sae.org/mags/sve/11941/.)
The TL-80SN’s wide 6.71 ratio spread (compared with 6.04 on the 6-speed) enables the V6 to pull a taller (numerically lower) 2.85:1 final drive ratio, compared with 3.27:1 on the 6-speed car. Its 0.69-ratio eighth gear helps maintain a low (1800-rpm) engine speed at 70 mph (113 km/h). That’s approximately 200 rpm lower than the 6-speed model, Bartlett said, contributing to lower cabin noise as well as greater vehicle efficiency.
“This transmission enables us to reduce the ‘N-over-V’ [engine speed to vehicle speed] by 11%,” Bartlett said. He said the engine development team’s use of Gamma Technologies’ GT-Power analysis tool helped them to simulate torque output and create a transient response map with which they then could “play through different drive scenarios” during powertrain integration.
The CTS development team and GM Powertrain engineers worked with their AW colleagues to tailor the 8-speed to the higher-output turbo V6. They also had to tailor its performance and response to the lower vehicle mass of the new CTS, which is based on GM’s lightweight Alpha RWD architecture pioneered on the 2013 Cadillac ATS. Upgrades to the transmission, which AW had been producing prior to the 2014 GM applications, include additional heat-treatments on gear sets and other internal components, and additional clutch plates.
The team also designed in four driver-selectable performance modes—Tour, Sport, Track, and Winter— that enable the powertrain to hold certain gears during specific driving situations. The transmission’s electronic control strategy allows it to skip one or more gears, depending on load and other inputs, when up-shifting or down-shifting. In manual-shift mode, torque converter lockup is used in second through eighth gear to balance performance and efficiency, while preserving maximum torque multiplication in first gear for best launch performance.
The TL-80SN will be manufactured by Aisin in Japan. It is expected to serve as GM’s 8-speed until the automaker’s in-house 9- and 10-speed transmission programs enter production later this decade.
Ford and GM team up on fuel-saving 9- and 10-speed transmissions
http://www.gizmag.com/ford-gm-9-10-spee ... ons/27103/
Einen entsprechenden Artikel dazu hab ich angefügt.
Aisin engineers upgraded various internal components, and added clutch plates, to the 8-speed in order to cope with the stout torque output of GM's new 3.6-L twin-turbo V6.
In the race to adopt automatic transmissions with more than six forward ratios, for improved vehicle fuel economy, GM is tapping a proven source to get it in the game with its first production 8-speed.
Aisin AW will supply its TL-80SN planetary automatic for the 2014 Cadillac CTS, to be mated with the new LF3 twin-turbocharged 3.6L V6 and its naturally aspirated cousin. The Aisin unit, equipped with torque converter and paddle-shift levers for greater driver engagement, is also expected to go into other GM vehicles, according to GM and supplier sources.
In the twin-turbo CTS application, the 8-speed is expected to deliver a 1.5% fuel economy improvement vs. the GM 6L50 6-speed automatic in the outgoing 2013 CTS V6 model, according to Rich Bartlett, Assistant Chief Engineer on the LF3 engine program. (See V6 article: http://www.sae.org/mags/sve/11941/.)
The TL-80SN’s wide 6.71 ratio spread (compared with 6.04 on the 6-speed) enables the V6 to pull a taller (numerically lower) 2.85:1 final drive ratio, compared with 3.27:1 on the 6-speed car. Its 0.69-ratio eighth gear helps maintain a low (1800-rpm) engine speed at 70 mph (113 km/h). That’s approximately 200 rpm lower than the 6-speed model, Bartlett said, contributing to lower cabin noise as well as greater vehicle efficiency.
“This transmission enables us to reduce the ‘N-over-V’ [engine speed to vehicle speed] by 11%,” Bartlett said. He said the engine development team’s use of Gamma Technologies’ GT-Power analysis tool helped them to simulate torque output and create a transient response map with which they then could “play through different drive scenarios” during powertrain integration.
The CTS development team and GM Powertrain engineers worked with their AW colleagues to tailor the 8-speed to the higher-output turbo V6. They also had to tailor its performance and response to the lower vehicle mass of the new CTS, which is based on GM’s lightweight Alpha RWD architecture pioneered on the 2013 Cadillac ATS. Upgrades to the transmission, which AW had been producing prior to the 2014 GM applications, include additional heat-treatments on gear sets and other internal components, and additional clutch plates.
The team also designed in four driver-selectable performance modes—Tour, Sport, Track, and Winter— that enable the powertrain to hold certain gears during specific driving situations. The transmission’s electronic control strategy allows it to skip one or more gears, depending on load and other inputs, when up-shifting or down-shifting. In manual-shift mode, torque converter lockup is used in second through eighth gear to balance performance and efficiency, while preserving maximum torque multiplication in first gear for best launch performance.
The TL-80SN will be manufactured by Aisin in Japan. It is expected to serve as GM’s 8-speed until the automaker’s in-house 9- and 10-speed transmission programs enter production later this decade.
Ford and GM team up on fuel-saving 9- and 10-speed transmissions
http://www.gizmag.com/ford-gm-9-10-spee ... ons/27103/
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Re: C7 Ausstattung und Technik
Ist zwar nicht generell mein Favorit bezüglich Farbe ....aber sieht doch schon recht g....aus. (meine Meinung)
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Tom untr35 - Beiträge: 1026
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Re: C7 Ausstattung und Technik
300km zu wenig? Was erwartet ihr denn von einem Strassenzugelassenen Auto, das Hinz und Kunz erwerben kann?
Also ich finde, mehr brauchts ja nun wirklich nicht, und wenn noch so viele PS drin sind, aber das ist nur meine
Meinung,
Gruss RainerR
Also ich finde, mehr brauchts ja nun wirklich nicht, und wenn noch so viele PS drin sind, aber das ist nur meine
Meinung,
Gruss RainerR
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